Jak využít nepříznivé počasí k tvorbě fotek?

Znáte to, když je škaredě, tak jsme pochopitelně nejradši doma. Je to naprosto přirozené, ale neuvědomujeme si, že tak můžeme přicházet o úžasné fotografie. Takže bouřlivé, deštivé, zasněžené, mlhavé a větrné dny jsou darem pro fotografování. Tyto dny nám poskytují kreativní možnosti, které slunečné dny nepřináší. Následujících bodech se dozvíte, jak těchto dnů využít.

1. Zamračená obloha

Obloha je jedním z úžasných způsobů, jak zachytit pozornost diváka. Temné a bouřlivé nebe, vytváří dramatickou náladu k vašim fotkám. Takže je dobré jim věnovat pečlivou pozornost, když je oblačnost a třeba i déšť.

Pro dosažení dramatické atmosféry, vyfoťte snímek tak, aby bouřlivá obloha zabírala velkou část plochy na fotce. Můžeme použít pravidlo třetin při focení. Dalším způsobem jak podtrhnout náladu na fotografii je začlenění siluety do scény. Tyto prvky spolu dohromady dobře pracují. Situaci ještě umocníte, když fotku dáte do černobílého formátu.

2. Focení během deště nebo po dešti

Mnoho lidí má předsudky a vyhýbají se focení v dešti. Ale podívejte se, jaké jsou možnosti focení v dešti. Nejlepší na tom je, že nemusíte nikde zmoknout. Můžete fotit za oknem, nebo za čelním sklem auta nebo autobusu. I s fotkami přes okenní sklo, můžete produkovat zajímavé výsledky. Kapičky na oknech narušují obrysy předmětů za oknem a vytváří tak abstraktní obrazy. Nebo se můžete soustředit přímo na jednotlivé kapky. V zimě můžete fotit zase námrazu, která vytváří nádherné malby na oknech. Máte- li makro objektiv, můžete ho používat k focení krásných detailních záběrů ať již vodních kapek na oknech nebo kapek na květech či listech. Když venku prší, tak vidíme spoustu lidí s různými barevnými deštníky i ty můžeme využít pro naše fotky. Po dešti můžete fotit odrazy v kalužích a dosáhnout tak zajímavých kombinací. Pokud byste vyrazili fotit ven přímo v dešti a báli byste se o váš telefon, můžete využít voděodolný obal. 

3. Fotografování při chumelenici

Měli bychom si vážit zimy. A proč? Protože ne všichni na zemi, mají roční období zimu. Proto bychom taky mohli toto počasí využít pro naše fotky. Sníh naprosto promění krajinu. Jedna z nejlepších věcí na tom je, že sníh dokáže rozjasnit tmavé oblasti scény a přinese tak svěží vzhled do vašich fotografií. 

5. Fotografie ve větrných dnech

Díky větru můžeme zachytit smysl a pohyb na fotografiích. V tyto dny se nabízí fotit kymácející se stromy, deštníky, plápolající vlasy, oblečení lidí, nebo listy. Pokud byste byli u moře můžete fotit vlny narážející na břeh.

Jakmile začnete fotit ve špatném počasí, uvědomíte si že to špatné počasí není pro fotky tak špatné jak vypadá 🙂

4. Mysteriózní mlha

Mlha je většinou považována za obtíž. Ale opět se tohle počasí dá využít k vytvoření tajemných snímků. Hustá mlha může tvořit neobyčejnou, snovou až mystickou atmosféru. Velmi účinné také je najít vyvýšené místo a fotit vznikající mlhu, kolem objektů. Dále můžeme zkusit zachytit sluneční světlo společně s mlhou. Mlha se nejčastěji vyskytuje dopoledne nebo při západu slunce.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *