Jak vyfotit fascinující makro fotografie očí?

Tento článek vám pomůže s tím, jak co nejlépe vyfotit lidské oko. Některé uvedené fotografie jsou naprosto dokonalé a beroucí dech. Po přečtení článku se můžete ihned pustit do focení očí, snad vám budou typy nápomocné.

Vychytávky

Aby bylo možné pořídit skvělé makro fotky, hodí se mít po ruce ten správný nástroj. Všechny fotky očí na našem Instagramu jsou foceny makro optickým objektivem s 15x zoom. Můžete však použít i jiný makro objektiv. Nicméně tyto objektivy jsou na dobré úrovni a pořídíte s nimi dobré kvalitní fotky.

Umístění

Jedním z nejdůležitějších faktorů pro focení makro fotek je osvětlení. My rádi používáme okno, se spoustou jemného světla, které pomáhá k osvětlení objektu. Přímé světlo ze slunce není však ideální. Většinou je to až světla moc a taky to pro model focení není příliš příjemné. Dalším faktorem, kterému se můžete věnovat je odraz v očích. Můžete získat zajímavé fotky, když se pokusíte v odraze oka zachytit krajinu nebo nějakou zajímavou architekturu.

Sýýýýr

Když už jsme vše přichystali k focení. Máme model i vhodné prostředí tak se můžeme pustit k samotnému stisknutí spouště a udělat snímek. První zásadou je pevně držet mobilní telefon, sebemenší pohnutí způsobí rozmazání fotografie. Doporučujeme taky ruku podepřít například parapetem nebo stolem. Při pořizování fotografie zadržuji dech, aby se snížilo chvění rukou a fotografie byla co nejostřejší. Můžete vyzkoušet několik úhlů a pořídit několik snímků za sebou a pak vyberete jen ten nejlepší.

Editace

Jakmile máte fotku hotovu a vybrali jste ten nejpovedenější kousek můžete se pustit do editace. Pokud fotíte přímo mobilem, tak můžete použít jakoukoliv aplikaci na úpravu fotek. Při této úpravě je nejlepší začít úpravou jasu. Což zmůže taky zvýraznit stíny na fotografii a můžete v nich najít nějaké skryté detaily. Takže se zde zaměřte na úpravu jasu a ostrosti.

Snad je pro vás článek zajímavý. Skvělé fotografie se nemusí povést hned napoprvé. Ale cvik dělá mistra J  Makro fotografie je jiný svět sám o sobě a umožňuje vnímat detaily všude kolem nás.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *